NON-FORMAL EDUCATIONAL SPACES IN DEBATE: COMPREHENSIONS AND EXPERIENCES OF SCIENCE TEACHERS OF THE MUNICIPALITY OF CASTELO, ESPÍRITO SANTO
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v12i25.14568
Supporting Agencies
CAPES, Prefeitura Municipal de Castelo (ES), CEFET/RJ.
Keywords:
Ensino de ciências, espaço não formal, formação continuada.Abstract
The non-formal educational spaces represent instances of diffusing knowledge, catalysts of motivation and interest, both for students and for teachers. This paper presents the results of continuing education Castle county science teachers (ES), held the light of action research methodology. Through data collected in the logbook and digital files, if allowed obtaining qualitative results of this training process. Under the theme "Pedagogical practices in non-formal educational spaces in Castelo region" the teachers were able to visit non-formal spaces, as well as meet and discuss didactic and pedagogical proposals employed and/or able to be applied at these sites. This study found that the spaces visited contribute to the process of teaching and learning in that materialize the theoretical and conceptual framework in cognitive areas, social and cultural development of the school.Downloads
Additional Files
Published
12-12-2017
How to Cite
PIN, J. R. de O.; ROCHA, M. B. NON-FORMAL EDUCATIONAL SPACES IN DEBATE: COMPREHENSIONS AND EXPERIENCES OF SCIENCE TEACHERS OF THE MUNICIPALITY OF CASTELO, ESPÍRITO SANTO. Educere et Educare, [S. l.], v. 12, n. 25, 2017. DOI: 10.17648/educare.v12i25.14568. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/14568. Acesso em: 23 may. 2025.
Issue
Section
Artigos e Ensaios
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.