AN ANALYSIS OF FORMATION OF TEACHERS OF EDUCATION IN STATE OF INFANT RONDÔNIA: INDICATIVE FOR EDUCATIONAL POLICIES
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v4i8.1112Keywords:
Políticas educacionais, educação infantil, formação de professores.Abstract
This study aimed to characterize the kindergarten, in the municipality of Cacoal/RO, and examine the educational policies for the training of professionals who work on this level. The quality of education in early childhood education is a fundamental struggle at the moment of this level of inclusion in the Brazilian educational system. Given this, a first time a search was conducted literature on early childhood education policy and teacher training. Subsequently, a search field with teachers this level regarding interfaces of care and educate, in addition to providing a reflection on the importance of the role of the same in such environments. The data presented by the search indicate that the prevailing tendency to understand the care and education as a mere association of two different functions: one for the zeal; another, concerned about the repasse of knowledge and standards of behavior. The reality has shown that confusion and difficulties installed over decades of this practice in institutions, where care refers to the idea of welfarism, and to educate the teaching/learning. Finally, it is understood that in the field of educational policies for the training of teachers for early childhood education deserves special attention of public policy education.Downloads
Published
16-04-2009
How to Cite
NEZ, E. de; MACEDO, S. M. A. AN ANALYSIS OF FORMATION OF TEACHERS OF EDUCATION IN STATE OF INFANT RONDÔNIA: INDICATIVE FOR EDUCATIONAL POLICIES. Educere et Educare, [S. l.], v. 4, n. 8, p. p. 87–98, 2009. DOI: 10.17648/educare.v4i8.1112. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/1112. Acesso em: 19 apr. 2025.
Issue
Section
Núcleo Temático: Trabalho e Educação Profissional
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.