MOBILE LEARNING IN BASIC EDUCATION: ANALYSIS OF NATIONAL AND INTERNATIONAL SCIENTIFIC PRODUCTIONS
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v12i27.12175
Supporting Agencies
CNPQ
Keywords:
Aprendizagem móvel, Dispositivos móveis, Ensino FundamentalAbstract
This article presents the results of a review of the literature on mobile learning in basic education. It aims to expose theoretical and empirical evidences related to the use of mobile devices in collaborative practices in the educational field by students and teachers. In this way, we sought to analyze researches that deal with the pedagogical strategies of the use of mobile devices in school, as well as in field lessons. The researches related to the central objective of this study supported the scientific research in the following sources: theses and periodicals of the Coordination of Improvement of Higher Level Personnel (CAPES), in addition to the most well-known indexes of scientific literature with a general thematic scope: Scientific Electronic Library Online - SciELO and Web of Science with the lists of cited references of articles considered more important by experts in its area of operation. The results showed a lack of studies that address mobile learning in basic education.Downloads
Published
20-12-2017
How to Cite
NASCIMENTO, K. A. S. do; CASTRO FILHO, J. A. de. MOBILE LEARNING IN BASIC EDUCATION: ANALYSIS OF NATIONAL AND INTERNATIONAL SCIENTIFIC PRODUCTIONS. Educere et Educare, [S. l.], v. 12, n. 27, 2017. DOI: 10.17648/educare.v12i27.12175. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/12175. Acesso em: 18 apr. 2025.
Issue
Section
Artigos e Ensaios
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.