NARRATIVE OF UNIVERSITY INSURGENTES BLACK: GAPS AND PRACTICES OF INSPIRATION DISCURSIVE COLONIAL
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v10i20.12602Keywords:
Narrativas de estudantes negros. Relações mistas. Presença outsiders.Abstract
Can be pointed out as objective of this study, the analysis of aspects of university experience of black insurgents in order to understand what discursive practices across space/time of a teacher training college and find clues about the reception of visa strata as out of place, in the sense given by Said (1995). The initial hypothesis rests on the idea that the state and its spheres are involved in ensuring the training of educators / as, future agents of social transformation in a country in deep crisis which, in turn, threatens the human rights and the right to life the most impoverished. We try to understand the effects of these relations established everyday / young observing the conditions of overcoming the effects of subordination processes. The / the stigmatized / as are challenged / as to confront those / as represented as normal in dense hostility spaces (Goffman, 1988) and that social gaming interests to examine the strategies adopted across the discourses that materialize in their crossings. We consider the reports of a group that we follow for about four years in order to understand the ways to confront the representations built on the presence outsiders. We incorporate their stories as part of our and therefore the / conceive as the co-authors / as that work.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.