Musical Memories, Spirituality in the Arts and the "pursuit of happiness": a research- training with dance academics
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v13i28.13149
Supporting Agencies
Keywords:
Ensino superior, Narrativas, Memórias musicaisAbstract
in this article is reported a study conducted in Music assignment for bachelor’s degree and undergraduation in Dance course from a University in southern Brazil. These courses are very recent and are in discharging phase. Within a research-training, Music assignment for dance class was extended to studies of the history of music and rhythms to the (auto)biographical narratives about songs that have remarked the students’ life at any point. Approximations are made with Josso (2010a, 2010b) by inviting students to talk and write about important moments involving the music in their lives. Four stretches of narratives are analyzed in writing from the perspective of spirituality and Arts (BOYCE-TILMAN, 2007 and SNOWBER, 2007). In these reports, even if centered in spiritual pursuits, it is present the reason of career choices “for dancing” and “to dance” which tells the relationship of narrators with themselves and with music and dance in a trajectory that we call of pursuit of happiness using the category studied by Josso (2010a).Downloads
Published
01-10-2018
How to Cite
LIMA DE OLIVEIRA TEIXEIRA, Z.; LOURO, A. L. Musical Memories, Spirituality in the Arts and the "pursuit of happiness": a research- training with dance academics. Educere et Educare, [S. l.], v. 13, n. 28, p. DOI: 10.17648/educare.v13i28.13149, 2018. DOI: 10.17648/educare.v13i28.13149. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/13149. Acesso em: 18 apr. 2025.
Issue
Section
Artigos e Ensaios
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.