Teacher education from the perspective of interdisciplinarity
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v11i23.13582Keywords:
Formação, Interdisciplinaridade, Prática educativaAbstract
This article show the results of an interdisciplinary work of the undergraduate course of letters, together with three teachers DCHT Campus XVI of UNEB. The proposal was to promote the integration of content into three curriculum components of the first half, namely: LE0084 - Establishment of Linguistic Studies, LE0002 - Meaning and context and ED0025 - Pedagogical Practice I, in order to mark the importance of interdisciplinary activities as proposed training and evaluation of the Portuguese language teacher. The project developed procedural and systematic way from theoretical reflections in the classroom that culminated in textual production activity, through workshops, followed by the organization of a seminar involving students of all semesters. The theoretical framework that was adopted for the forwarding activity, was based on language reflections about the nature of names focusing on the social function of the use of words. In this sense, we walked up the Saussurean ideas about the structure of language. It appealed also to Paulo Freire (1996) and Finance (1994) with a view to support the skills and abilities inherent to the teacher, in order to associate the ideas of these authors to the requirements in school today are the mother tongue teachers. The activity allowed, among other things, that students understand the role of the university in the training of letters professionals, focusing on interdisciplinarity not as an exercise that only makes post academic training, but during university education. This project was realized as a practical possibility of performing similar activities in basic education, gabaritando student letters to exercise with greater autonomy, critical reflection and their university education.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.