HOW FIREFLY ...TEACHER OF THE ACCOMPANYING WORK TO EXPERIENCED TEACHER BEGINNER
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v13i27.14070Keywords:
Professor Experiente. Mentoria- acompanhamento. professores iniciantes.Abstract
This research comes from the project approved by the UFMT Observatory OBEDUC Education / CAPES / INEP / SECADI , investigating on the beginner teacher, professional development , difficulties and needs , entering this context , the experienced teacher. The main objective was to show in schools in the municipalities of Rondonópolis and Primavera do Leste, the difficulties that novice teachers face early career and how this reality is presented when an experienced teacher at school gives you support and monitoring. The loci of the research were four public schools in the two cities, and the subjects were four beginning teachers, one from each school, two at the Municipal School of Rondonópolis and two at the State School of Primavera do Leste. The questions they ask are: What are the difficulties reported by teachers in early professional career. How they perceive the inclusion of an experienced teacher to accompany them and guide them in their predicaments and challenges? What say beginning teachers who do not count with the help of experienced teacher in their practices? Supported in qualitative research, the study adopted for data collection narratives of the teachers that were analyzed from two aspects: teachers' dilemmas early in his career; and the monitoring of the relationship experienced teacher to beginning teacher. It was evident in the narratives, the early-stage teachers suffer from a lack of experience and how the experienced teacher's work can contribute significantly to shed light on their way to a position to face the challenges posed more confidence.
Key words: Experienced teacher. Mentorship Accompaniment. Beginners teachers.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.