DOCUMENT ANALYSIS OF PROPOSALS FOR ENVIRONMENTAL EDUCATION IN EXTRACURRICULAR ACTIVITIES IN BASIC EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v13i28.15544
Supporting Agencies
Capes
Keywords:
Ampliação da jornada escolar. Ensino de Ciências. Programa Mais Educação. Complementação Curricular. Educação Ambiental.Abstract
The reduction of educational inequalities through the increase of school hours is advocated by government programs in different spheres, allowing schools to choose activities that contemplate the educational demands of their students. In this sense, it was tried to analyze how the extracurricular activities, that contemplate the education of environmental education, are structured in the city of Cascavel-Paraná, Brazil. For that, a documentary analysis of the proposals of the state schools that are included in the Mais Educação (More Education - Federal) program and / or in the Atividades de complementação Curricular em Contraturno (Curricular Complementation of Extracurricular Activities) program (State / Paraná) was carried out. The analysis has investigated the types of contents contemplated and has evidenced that the analyzed proposals have few conceptual contents and lack of consistency between them and the attitudinal and procedural contents. It was also possible to perceive in the analyzed documents the emphasis on Critical, anthropocentric and sustainable Environmental Education.Downloads
Published
01-10-2018
How to Cite
UBINSKI, J. A. da S.; MEGLHIORATTI, F. A. DOCUMENT ANALYSIS OF PROPOSALS FOR ENVIRONMENTAL EDUCATION IN EXTRACURRICULAR ACTIVITIES IN BASIC EDUCATION. Educere et Educare, [S. l.], v. 13, n. 28, p. DOI: 10.17648/educare.v13i28.15544, 2018. DOI: 10.17648/educare.v13i28.15544. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/15544. Acesso em: 22 jul. 2024.
Issue
Section
Artigos e Ensaios
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.