TEACHER EDUCATION: SOME COLLABORATIVES REFLECTIONS
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v2i4.1655Keywords:
saberes, ciclos de vida e formação de professoresAbstract
This study reflects on teachers’ educational development, regarding the self, the career, the life cycles, the knowledge and professional development of teachers. It has recently been observed that teachers’ lives have been focused on studies. These studies are important in order to see teachers as individuals, analyzing his/her constructions, his/her daily life, his/her writing. In short, their know-how/ know-being. Teachers keep constructing themselves through interaction with other people during their lives history. They pass, therefore, through professional life cycles that should be taken into consideration in accounts of the development of education projects. In that sense, teachers’ education should be seen as a continuous process that does not finish with initial teacher education. It is worth remembering the professional knowledge and crises that this individual undergoes. These issues are discussed in teacher development courses, understood as a process, which it believesin the potential of teachers and schools. Schools needs to re-think themselves as “schools that learn” where everybody is invited to learn in a collaborative and in a dynamic process. To recognize teachers, as education professionals it is necessary to see teachers as incomplete, inconclusive and in constant development.
Downloads
Published
01-01-2000
How to Cite
BRANCHER, V. R.; BAPTISTA, E. H.; MARASCHIN, M. S.; DA CONCEIÇÃO, V. J. S. TEACHER EDUCATION: SOME COLLABORATIVES REFLECTIONS. Educere et Educare, [S. l.], v. 2, n. 4, p. p. 63–75, 2000. DOI: 10.17648/educare.v2i4.1655. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/1655. Acesso em: 12 may. 2025.
Issue
Section
Núcleo Temático: Aprendizagem e Ação Docente
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.