LEARNING AND TEACHING IN TEACHERS EDUCATION IN VIRTUAL REALITY
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v2i4.1660Keywords:
Mundo Virtual, Ambinte Virtual de Aprendizagem, Comunidade Virtual de Aprendizagem, Espaço de Convivência, Formação do EducadorAbstract
This article is part of the studies of the Research Group: Digital Education - UNISINOS/CNPQ, and it discusses teacher education and the construction of virtual reality. This study was the result of Complementary Activities: Learning in Virtual Reality and Pedagogical Practice in Virtual Reality. The aim of the activitieswas to understand the learning process, as well as the identification of the potentialities of this technology in education. The methodology of teaching practice used was the Learning Projects, which were based on problems. This methodology allowed the survey of the data through records made in the Virtual Learning Environment (VLE) and in Virtual Reality. The data obtained was related to interactionist/systemic/constructivist of theoretical references. This educational process added the technology of Virtual Realities to Virtual Learning Communities
(VLC) on AVA. It made evident the importance of the experience of the Teacher in the construction of Virtual Reality and it also allowed for self-reflection on the teaching and learning processes. The cohabiting experience unleashed the construction of the Teacher’s autonomy so that he/she was identified as the
author of his/her construction of Virtual Reality and as questioner of the educational subjects in the VLC.
Downloads
Published
01-01-2000
How to Cite
BACKES, L.; SCHLEMMER, E. LEARNING AND TEACHING IN TEACHERS EDUCATION IN VIRTUAL REALITY. Educere et Educare, [S. l.], v. 2, n. 4, p. p. 129–140, 2000. DOI: 10.17648/educare.v2i4.1660. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/1660. Acesso em: 19 may. 2024.
Issue
Section
Núcleo Temático: Aprendizagem e Ação Docente
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.