PEDAGOGICAL DEVELOPMENT FOR POST-GRADUATION STUDENTS TO HIGHER EDUCATION TEACHING: THE EXPERIENCE OF UNICAMP
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v2i4.1666Keywords:
educação superior, formação de professores, qualidade do ensinoAbstract
The objective of this study is to reflect upon the importance of pedagogic development for university teachers, based on the results of PECD, a program carried out at UNICAMP from 1993 to 2000. Considering the theoretical concepts in the field, the analysis of PECD – which highlighted its history, the evaluation of its organization and the influence of the program in the pedagogic development of teaching practice students, the evaluation of its organization and the impact of its accomplishments at UNICAMP. The results of the analysis enable us to conclude that programs dedicated to offering pedagogic development for university teachers are necessary, achievable, and able to instigate more commitment to educational issues in those young or experienced teachers engaged in educational issues, a factor that is essential for the improvement of quality in undergraduation courses.Downloads
Published
01-01-2000
How to Cite
PACHANE, G. G. PEDAGOGICAL DEVELOPMENT FOR POST-GRADUATION STUDENTS TO HIGHER EDUCATION TEACHING: THE EXPERIENCE OF UNICAMP. Educere et Educare, [S. l.], v. 2, n. 4, p. p. 219–233, 2000. DOI: 10.17648/educare.v2i4.1666. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/1666. Acesso em: 12 may. 2025.
Issue
Section
Núcleo Temático: Aprendizagem e Ação Docente
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.