DEMOCRATIC MANAGEMENT: CONNECTIONS IN THE CONTEXT OF THE BRAZILIAN PUBLIC SCHOOL
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v5i10.3713Keywords:
Participação, democracia, gestão escolar, cidadania.Abstract
This article aims at the discussion of the administration of the school under the democratic perspective considering the school as locus in which also feels the citizen's formation. The faculty, personal technician-administrative, the pedagogic coordination and the intra-school and extra-school community's representatives have fundamental paper in that process and, therefore, they have a the voice right, vote and chance in the decisions the one that they come to be taken in benefit of all. Like this, the collective participation in a democratic administration will implicate a citizen's more participant formation in the society in that it is inserted, coherent and autonomous in your decisions for the exercise of the citizenship. Through a reflection mediated by the specialized literature, we verified that the democratic administration is a construction, easy, but responsibility of all and of each one.Downloads
Published
01-07-2010
How to Cite
LIMA, P. G.; ALCA, C. T. de M. DEMOCRATIC MANAGEMENT: CONNECTIONS IN THE CONTEXT OF THE BRAZILIAN PUBLIC SCHOOL. Educere et Educare, [S. l.], v. 5, n. 10, 2010. DOI: 10.17648/educare.v5i10.3713. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/3713. Acesso em: 17 jul. 2024.
Issue
Section
Núcleo Temático: Educação Básica e Superior: Políticas de Gestão e Financiamento
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.