INNOVATION THROUGH EDUCATION EDUCATIONAL TUTORIAL
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v6i12.5148Keywords:
Desenvolvimento e a modernização da Graduação. Educação tutorial. Ensino, pesquisa e extensão. Trabalho coletivo. PET PedPalmas.Abstract
The paper discusses the possibility of teaching innovation in higher education and its development and modernization using the tutorial education, with systematic activities of teaching, research and extension and collective work, extracurricular and interdisciplinary courses in Pedagogy of the University of Tocantins, since 2007, with the participation of scholars from different training periods. All activities are designed so intertwined, but in practice will result in individuals'experience and, considering the specificities of "individuals" Group members and also for pursuing different objects. Thus, mentoring has proven to be one way in developing training strategies differentiated and qualified academics, spreading new ideas, strategies and experiences. Still, it has contributed to improve the training focused on teaching and learning, the training of professionals and teachers highly qualified technical, scientific, technological and academic, and training geared to the demands of society, the context of performance and accountability of the pedagogue social.Downloads
Published
10-06-2011
How to Cite
LAGARES, R. INNOVATION THROUGH EDUCATION EDUCATIONAL TUTORIAL. Educere et Educare, [S. l.], v. 6, n. 12, 2011. DOI: 10.17648/educare.v6i12.5148. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/5148. Acesso em: 18 apr. 2025.
Issue
Section
Núcleo Temático: Políticas para Educação Superior e Formação de Professores
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.