Educacional Policies in Public Higher Education in Frederico Westphalen - RS
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v6i12.5149Keywords:
Evolução Histórica Educacional, Políticas Educacionais, Interiorização do Ensino Superior.Abstract
It is presented in this study the process of evolution of education in Frederico Westphalen, RS, Brazil, contextualizing it in historical perspective, based on social, cultural and political-economic in that municipality. For the study were conducted field research in schools of public (municipal, state and federal) and private, involving the establishment of basic education, elementary, secondary, secondary vocational (technical) and higher. In economic terms, according to data compiled, the investments made over time and especially over the last five years, with the deployment of a unit of public higher education caused by the expansion project of the federal government, already cause enormous impacts in all social areas . Corroborating the view that investment in education has caused the development of a more just society, conscious, dignified and caring, which in the case of Frederico Westphalen, the March of the barrel becomes metaphorical waters of wisdom.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.