INITIAL TEACHER TRAINING IN TYPE OF DISTANCE EDUCATION - EAD: THE CHALLENGE FOR THE PRESENCE OF ABSENCE
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v6i12.5282Keywords:
formação de professores, educação a distância, tecnologias da informação e comunicação, aprendente autônomo, presença da ausência.Abstract
This paper aims to consider the challenge of training teachers in a distance learning environment, it has as its own challenge the physical absence of the professor, although the virtual presence of the professor happens through interaction and interactivity, in the sense of overcoming this so called barrier. It approaches concepts and ideas about distance learning and explains the boundaries of this kind of education, under the scope of two different authors. The theoretical basis brings us reflexions about teacher training in distance learning environment, punctuating the virtual presence of professors and alumnus, as well as the interaction among them, in a way to overcome the need of their physical presence, which is usual in conventional learning environments. We can infer that it is really possible to train teachers in distance learning environments, as long as the individuals involved in this training process – professors and alumnus – are prepared and conscious to challenge the presence of the absence.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.