CULTURAL DIVERSITY IN THE TRAINING OF TEACHERS IN TEACHING COURSES
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v6i12.5296Keywords:
Diversidade Cultural. Formação de Professores. Cursos de Magistério.Abstract
This article started from the question: how cultural diversity is present in teacher training in the Course of teaching in Curitiba and metropolitan region? Since the National Curriculum Guidelines of the Training of Teachers of Early Childhood Education and early years of elementary school, at secondary school level in Normal mode, is based on the country’s cultural diversity. Curriculum documents of two courses State Colleges, in Curitiba and metropolitan region were analyzed, Directors and coordinators of these courses were also interviewed. The study shows that the official documents of Brazil, stressed the importance of incorporating cultural diversity in curriculum of teacher training. However, in order to form multicultural citizens, who can live with differences, and overcome of discrimination and preconception present in the everyday life of our society, this insertion must move forward. This is an opportunity to build relationships more humane and more democratic, where everyone has the right to express themselves and live with more dignity.Published
06-09-2011
How to Cite
KADLUBITSKI, L.; JUNQUEIRA, S. R. A.; DO NASCIMENTO, S. N. CULTURAL DIVERSITY IN THE TRAINING OF TEACHERS IN TEACHING COURSES. Educere et Educare, [S. l.], v. 6, n. 12, 2011. DOI: 10.17648/educare.v6i12.5296. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/5296. Acesso em: 17 jul. 2024.
Issue
Section
Fundamentos da Educação
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.