REFLECTIONS ABOUT THE INITIAL TRAINING AND PROFESSIONAL PRACTICE OF THE GRADUATES OF COURSE PEDAGOGY
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v7i13.6326Keywords:
formação de professores - curso de Pedagogia - gestão escolarAbstract
This paper aims to present results of research conducted with graduates of the Pedagogy course, with training in early childhood education and early years of elementary school and its role in school management. Highlights that the training required to act in school management was a long time given to the course of Pedagogy. This training was the restructuring of the curriculum of the course, from the opinion of CFE 252/69, which printed the license administration, supervision, orientation and inspection giving the school the title of graduate education specialist. This model was subjected to considerable criticism by polarizing the training of teachers and pedagogue and fragment the pedagogical work. Such criticisms have contributed to the course Pedagogy to take over the training of teachers for early childhood education and early years of elementary school. Locally the graduates of this training in school management act, this suggests that discuss the implications of training, focused on the teaching of early childhood education and early years of elementary school, to act in school management. To this end, the discussion focuses on building a common national base for training of teachers and how they drive the configuration of the of the Pedagogy course. So, evidence that the unfolding of this process alters the landscape of the work of the pedagogue in school, especially in schools of the state of Paraná, whose job as a teacher pedagogue is occupied by public tender by the licensee in Pedagogy.Downloads
Published
19-10-2012
How to Cite
CONCEIÇÃO, C. M. C.; PORTELINHA, Ângela M. S. REFLECTIONS ABOUT THE INITIAL TRAINING AND PROFESSIONAL PRACTICE OF THE GRADUATES OF COURSE PEDAGOGY. Educere et Educare, [S. l.], v. 7, n. 13, 2012. DOI: 10.17648/educare.v7i13.6326. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/6326. Acesso em: 18 apr. 2025.
Issue
Section
Núcleo Temático: O docente em foco: identidade, formação e trabalho do professor
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.