BEHAVIORAL AND ACADEMIC PERFORMANCE OF CHILDREN WITH LEARNING DISABILITY COMPLAINTS
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v7i14.7386Keywords:
dificuldade de aprendizagem, comportamento, escolaAbstract
The sharp difficulties learning related to reading, writing and mathematics have been of great interest to special education because problems in this area can affect the social inclusion and, therefore, produce a negative impact on the student and on his behavior. Thus, the present study aimed to characterize the behavioral and academic performance of children with learning difficulty complaints. Participated in this study four children of 5 years of basic education, of both genders, with an average of 10 years of age, complaining of difficulty in learning, as well as behavior, belonging to the municipal public school, a city in São Paulo countryside. To characterize the performance were used instruments: TDE-School Performance test and EACI-P-child behavior assessment scale for the teacher. The data were analyzed according to the specific criteria for each instrument and applied descriptive analysis. The results showed that children presented results in school performance short for their age and education, and also had abnormal scores variables relating to behavior. These results showed that investment is needed in identification protocols for both the academic performance, as well as for the observed behaviors in the classroom, because both variables are present in the process of learning.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.