UNIVERSITY FOR ALL: THE PARTICIPATION OF THE PROFESSORS IN THE INCLUSIVE EDUCATION MOVEMENT
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v9i0.9262Keywords:
Ensino Superior – Educação Inclusiva – Docência UniversitáriaAbstract
Special education is a challenge to professional education and , although improvements have been driven by legislation , we are faced with a disturbing reality when we look at higher education . Sought to know: What conception of disability teachers in higher education have ? Still , what conception of teacher education and the teaching and learning these professionals possess ? As we reflect on these problems, we developed a research university in the Midwest region of Brazil whose participants were 27 teachers from pedagogy . We are guided by the goal of identifying the concepts of disability , teacher training and the teaching- learning process that academics have against the issue of inclusive education , aiming to realize if they congregate at the prospect of an inclusive practice. Use of methodological , qualitative and, equally important , quantitative approaches , with questionnaires . We concluded that participants are concerned with issues of special education , since most ( 66.7 % ) considers very important the physical and academic accessibility for the disabled university complete the training effectively. Pay attention to the importance of continued training organization for the entire university population , because information about the special education allow universities fit the paradigm of inclusive education .
Downloads
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.