KNOWLEDGE RELEVANT FOR AN INCLUSIVE PRACTICE: THE BRAZILIAN AND SIGN LANGUAGE TEACHER TRAINING
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v10i20.10712Keywords:
Educação de surdos. Formação de professores. Língua Brasileira de SinaisAbstract
This bibliographic essay - analytical nature aims to highlight the education of the deaf from a historical view, addressing teacher education from the perspective of Inclusive Education, as well as analyze the progress and challenges of the Training Course for Teachers in Sterling city Parauapebas, southeast Pará and how this contributes to the process of educational inclusion in the municipality. We propose a discussion on the politics of inclusion in regular schools, the implementation of multi-functional resources in the provision and strengthening of specialized education and how the acquisition of sign language reflects the creation of new learning strategies in the context of the classroom. We used qualitative descriptive methodology reflecting to some authors, for this we analyzed data from questionnaires and interviews. We hope that this production could incite old and new discussions regarding the education of the deaf and the training of teachers with inclusive actions.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.