Contemporary Scientific Discussion on The Topic of Environmental Education and The Perspectives for Qualifying Agricultural Education on Sustainability: A Systematic Review
DOI:
https://doi.org/10.48075/ijerrs.v5i2.32395Abstract
Abstract: Sustainable development is a concept that should be present in the technical and professional training of students, involving integrated education with environmental, economic, and social principles in agricultural practices. This article aims to systematically analyze the existing scientific literature to understand and qualify Agricultural Vocational Education and the advancement of sustainable development in rural communities. The methodology used was a bibliometric review, using filters to refine keywords through electronic searches in Google Scholar and Web of Science. After selection and applying eligibility criteria, 23 studies were analyzed through full reading and integrative literature review. Data were organized into 06 categories of analysis according to sustainability dimensions for descriptive analysis, using two software programs for textual corpus analysis. The results allow understanding sustainability through the four classes found in the descending hierarchical classification, representing the interrelation between environmental education, environment, and processes of change and innovation to achieve sustainable development goals. The authors indicate that to overcome global challenges, it is urgent to align curriculum content from elementary schools to universities with the themes of the 17 Sustainable Development Goals. Keywords: Ecology. Teaching. Environmental Management. Sustainable Development. Social Technology.
Downloads
Published
Versions
- 21-12-2023 (2)
- 21-12-2023 (1)
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 International Journal of Environmental Resilience Research and Science
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.