Family farming and school feeding
Institutional challenges for the Amazon in the 21st century
DOI:
https://doi.org/10.48075/comsus.v9i2.30379Abstract
Brazilian agriculture stands out worldwide, constituting an important source of food and raw materials for several countries. In this sense, it should be noted that it is family farming that has been gaining relevance in terms of sustainability, preservation, income generation, employability in the field, local development and nutritional improvement of school lunches in the face of regionalization. Thus, the aim of this study is to reflect on the impact of acquiring food from family farming for school meals for students in the state education network of Amazonas. We have a research based on the theory of territories, with an observational, descriptive, qualitative method and with the use of secondary data. The state of Amazonas made progress in the process of buying food from family farming with a focus on school lunches with a positive return for farmers and regional development.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.