Dimensões do Planejamento Universitário e a Sustentabilidade: Uma revisão sistemática de Literatura
DOI:
https://doi.org/10.48075/comsus.v12i1.34821Abstract
This study aims to analyze university planning, examining it from the perspective of its dimensions. Through a systematic review, 1,049 articles were analyzed by titles and abstracts, found in the academic databases Engineering Village, Scopus and Web of Science. Of the 1,049 articles, 911 that did not mention university planning were removed and the remaining 138 were analyzed together with another 24 articles, which resulted from searches in the gray database (Google Scholar). Of the 162 articles read in full, 65 were excluded and the 97 selected indicated the management “tools”, strategies and themes most related to university planning. The results revealed eight dimensions (Rational, Sustainability, Quality, Technology, Entrepreneurship and Innovation, Sociocultural, Architectural and Internationalization), which can influence university planning. The review also identified sustainability as the current frontier in the field of studies on university planning dimensions
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.