THE LOOK LISTEN AND INVITATION TO INTERCULTURA: EDUCATIONAL AND SOCIAL REFLECTIONS ON MEETING PEDAGOGY AND COMMUNITY
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v10i20.11976Keywords:
pedagogia do encontro, interculturalidade, comunidade, educação social, alteridade.Abstract
From the date of the ' social-cultural-educational ' training for citizenship (city educator, learning society, society for all ages), in non-formal learning at Community level to ' low density pedagogies ', the individual promotes the dialogue, communication and knowledge within the framework of a pedagogy of alterity. The boundaries between certain common features on a manifest pedagogies cartography formal apprenticeships Integrator and non-formal transferred at the time of learning to learn throughout life ((systemic network). Historically this intervention ' on ', ' to ' and ' with ' community was heritage of assistants, social workers and educators, but today other professions have proliferated, in the field of social education characterized by specialist professionals practices about collectives or individuals. The author argues in a clover leaf 4 analysis, in which each leaf is a portion of the overall argument, the following points: 1st sheet-the diaspora of social and meeting in the existence of human being; the 2nd sheet the educate in interculturality (education and intercultural philosophy) for a pedagogical relationship against ' inter ', in socio-educational and socio-cultural, generational perspective; 3rd leaf and pedagogy for the community meeting, within the framework of social education, generating a network of low density (territorial community and/or system); 4th final shot sheet that is the challenge of a pedagogy of encounter in otherness, promoting sensitivity (feel and lack), so asking, listening and looking at the other (s) s a dialogue and intergenerational and intercultural encounter.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.