PEDAGOGICAL KNOWLEDGE IN PRACTICE FOR TEACHERS: A CASE STUDY AT THE UNIVERSITY OF THE STATE OF MATO GROSSO
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v6i11.3095Keywords:
Saberes pedagógicos, docência, educação superior, formação de professores.Abstract
This article aims to demonstrate the relevance of pedagogical knowledge in teaching practice of teacher education, with a view to mediation they provide for student learning. Initially, we conducted a literature review on teacher training college and the importance of pedagogical knowledge. In a second step, implemented a case study at the University of Mato Grosso (UNEMAT), Campus University Vale do Teles Pires, with teachers and students of undergraduate studies in Computer Science. Were conducted semi-structured questionnaires, with fourteen teachers and one hundred twenty six students of the course, to collect. Through analysis, it is noticed that some teachers point out that the pedagogical knowledge are important for teaching practice, for credit to them, comes the knowledge of methodologies that can be used in the classroom. Given this, it is emphasized that teachers understand the need of this knowledge, though few have had contact with that content in their training. Have the students emphasize the importance of this knowledge for the development of supervised internships in the Course and its future performance as educators.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.