EDUCAÇÃO AMBIENTAL ATRAVÉS DA HORTA ESCOLAR: ESTUDO DO CASO DAS ESCOLAS MUNICIPAIS DE MARECHAL CÂNDIDO RONDON - PR
DOI:
https://doi.org/10.48075/ijerrs.v4i2.28595Abstract
The preservation of the environment is essential for the maintenance of life, and there must be awareness about the importance of natural resources for sustainability, thus, environmental education is an important strategy in this process. Given the relevance of the topic, the aim of this article was to investigate in the municipality of Marechal Cândido Rondon – PR, whether school gardens are used for environmental education in the municipal education system and compared the results between urban and rural schools. The evidence of environmental changes and impacts brings with it the need to develop knowledge on the subject, and as environmental education is one of the first sources of dissemination of this knowledge, it is indispensable in schools, which constituted the justification for this study, the which, seeks to answer the following question: How are school gardens used for environmental education in municipal and rural schools in the municipality of Marechal Cândido Rondon – PR?
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 International Journal of Environmental Resilience Research and Science

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.