A Educação Ambiental e a avalição diagnóstica
Os resultados em Ciências da Natureza na 3ª edição da Prova Paraná 2023
DOI:
https://doi.org/10.48075/ijerrs.v7i1.34181Abstract
This article analyzes the effectiveness of the work with Environmental Education in schools through the Prova Paraná, a diagnostic assessment applied in public schools in the referred state. The theoretical foundation of this research was based on the analysis of students’ performance in Environmental Education topics in the Natural Sciences questions of the third edition of the test in 2023. The questions that were analyzed are from the subjects of Science and Biology. In Science, the overall rate of questions answered correctly was 53%, while in Biology it was 40%. The results show that students correctly answered more questions related to diseases transmitted by water, air and soil, while greater difficulties were encountered in questions about pollution and ecological relations. The research concludes that, to improve learning, it is necessary to focus more on the topics of pollution, ecological relations and environmental impacts, as these present greater challenges for students. These results are fundamental to guide pedagogical actions that promote a more effective integration of the Environmental Education into the school curriculum, aiming to form critical citizens who are aware of their socio-environmental responsibilities.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 International Journal of Environmental Resilience Research and Science

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.