Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
Template
Avaliadores
Indexadores
Equipe Editorial
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 09 - Número especial (2014): Dossiê Formação de Professores
Vol. 09 - Número especial (2014): Dossiê Formação de Professores
Published:
03-11-2014
Páginas Iniciais
EDITORIAL
Fabio Lopes Alves, Carmen Celia Barradas Correia Bastos
PDF (Português (Brasil))
Núcleo Temático: Formação de Professores
APRESENTAÇÃO
Amélia Lopes, Leanete Thomas Dotta, Luciana Maria Giovanni
PDF (Português (Brasil))
THE SYSTEMATIZATION AND SELF-ASSESSMENT OF EXPERIENCE: THE INSTRUMENT FOR PRACTICE TRAINING TEACHERS WITH YOUTH AND ADULT LEARNERS
Eduardo Jorge Lopes da Silva, José Batista Neto
PDF (Português (Brasil))
A ATUAÇÃO DA EQUIPE PEDAGÓGICA NA FORMAÇÃO CONTINUADA DO PROFESSOR EM SERVIÇO: A VISÃO DE PROFESSORES
Paulo Geglio
PDF (Português (Brasil))
UNIVERSITY FOR ALL: THE PARTICIPATION OF THE PROFESSORS IN THE INCLUSIVE EDUCATION MOVEMENT
Silvana Malusá, Lázara Cristina da Silva, Amanda Fernandes Santos, Maria Isabel de Araújo, Tatiane Ferreira de Sousa, Karla Vanessa da Silva Giló
PDF (Português (Brasil))
Academic Identity construction between trajectories and choices
Carolina da Costa Santos, Fátima Pereira, Amélia Lopes
PDF (Português (Brasil))
PROFISSÃO PROFESSOR: EXPECTATIVAS DE ESTUDANTES SOBRE O BOM EXERCÍCIO DA PROFISSÃO DOCENTE
Silvia Adriana Rodrigues, Alberto Albuquerque Gomes, Simone Brandolt Fagundes, Dulcinéia Beirigo de Souza
PDF (Português (Brasil))
SOCIALIZATION PROCESSES INVOLVING A STUDENT CULTURE IN DEGREE IN CHEMISTRY
Elaine Gomes Matheus Furlan
PDF (Português (Brasil))
DESAFIOS PEDAGÓGICOS E INSTITUCIONAIS DE PROFESSORES INICIANTES NO ENSINO SUPERIOR E AS IMPLICAÇÕES PARA OS CURSOS DE FORMAÇÃO DE PROFESSORES
Laurizete Ferragut Passos, Sandra Regina Silva, Denise Bagne Marquesi
PDF (Português (Brasil))
Entrevistas
ENTREVISTA COM CARLOS ROBERTO JAMIL CURY
Sandra Pereira Tosta; Thias Gil; Lenise Vieira
PDF (Português (Brasil))
Artigos e Ensaios
Teaching learning process in Technical high school professional education: implications of students in training
Isabel Magda Said Pierre Carneiro, Keyla de Souza Lima Cruz, Maria Marina Dias Cavalcante
PDF (Português (Brasil))
MAPAS DE CONHECIMENTO ESTRUTURADO: PROPOSTA DE UMA NOVA ABORDAGEM METODOLÓGICA DE ENSINO E APRENDIZAGEM
Daniela Carvalho Monteiro Ferreira, Luciano Vieira Lima, Hélcio Camargo Jr., Nayara da Silva Costa Schiovato
PDF (Português (Brasil))
Class Councils as a complementary evaluation instance and participation in school
Andrea Stefania Mascarello, Renata Cristina Oliveira Barrichelo Cunha
PDF (Português (Brasil))
CURRICULUM AND TECHNOLOGY IN A SCHOOL FIELD: EARLY APPROACHES
Gisele Morilha Alves, Ruth Pavan
PDF (Português (Brasil))
O ALUNO COM DEFICIÊNCIA DAS COMUNIDADES REMANESCENTES DE QUILOMBOS: UM ESTUDO DOS INDICADORES EDUCACIONAIS
Juliana Vechetti Mantovani
PDF (Português (Brasil))
RITES OF PASSAGE: FROM ACADEMIC TO TEACHER THE MEANING OF TEACHING BEING CONSTITUTED.
Luciana Martins Teixeira Lindner, Lúcia Maria Vaz Peres
PDF (Português (Brasil))
MULTIFUNCITIONAL RESOURCE ROOMS: THE OFICIAL PROPOSAL TO WORK WITH STUDENTS INTELECTUALLY DISABLED
Elisabeth Rossetto, Eliane Brunetto Pertile
PDF (Português (Brasil))
THE TEACHER AND ITS SPEECH: WHERE IS THE SENSE?
Eliane Cabral Beck
PDF (Português (Brasil))
RUSSIAN FORMALISM AND FRENCH PHENOMENOLOGY AESTHETICS: THE POETIC IN THE POET
Eduardo Portanova Barros; Déa Portanova Barros
PDF (Português (Brasil))
Mathematical Modelling: an opportunity to the exercise of the reflexivity of Mathematics teacher
Claudia Carreira Rosa, Lilian Akemi Kato
PDF (Português (Brasil))
Resumos de Teses/Dissertações
English professors beginners in Higher Education’s autobiographical stories: the formative processes of “Letras-Inglês” professors.
Renata Cristina Cunha
PDF (Português (Brasil))
DOCENTES NEGROS: IMAGINÁRIOS, TERRITÓRIOS E FRONTEIRAS NO ENSINO UNIVERSITÁRIO
Isabel Cristina Corrêa Röesch
PDF (Português (Brasil))
Keywords
Language
English
Français (Canada)
Português (Brasil)
Español (España)
Italiano
Українська
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Most Read
A CONTAÇÃO DE HISTÓRIAS COMO ESTRATÉGIA PEDAGÓGICA NA EDUCAÇÃO INFANTIL E ENSINO FUNDAMENTAL
99319
A EXPRESSAO FACIAL É PARTE INTEGRANTE DA LÍNGUA DE SINAIS - LIBRAS COMO L2
17294
FILOSOFIA DA EDUCAÇÃO: IMPLICAÇÕES E IMPACTOS NA PEDAGOGIA
15264
EDUCAÇÃO DOS SURDOS: ESCOLA INCLUSIVA VERSUS ESCOLA BILÍNGUE
14471
A PEDAGOGIA COMO CIÊNCIA DA EDUCAÇÃO: REFLEXÕES EPISTEMOLÓGICAS E CONTRIBUIÇÕES NA FORMAÇÃO DOCENTE
13742
A ATUAÇÃO DA EQUIPE PEDAGÓGICA NA FORMAÇÃO CONTINUADA DO PROFESSOR EM SERVIÇO: A VISÃO DE PROFESSORES
13170
PENSAMENTO DE JOHN LOCKE SOBRE EDUCAÇÃO
12817
REUVEN FEUERSTEIN: “EXPERIÊNCIA DE APRENDIZAGEM MEDIADA: UM SALTO PARA A MODIFICABILIDADE COGNITIVA ESTRUTURAL”
10372
ENTRE AS IDEIAS PEDAGÓGICAS E AS PRÁTICAS EDUCACIONAIS
10354
INCLUSÃO E INTERAÇÃO: PESQUISA SOBRE ATUAÇÃO DO PROFESSOR DE EDUCAÇÃO ESPECIAL EM BIDOCÊNCIA
9789