Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
Template
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 12 No. 23 (2018)
Vol. 12 No. 23 (2018)
Published:
29-12-2018
Apresentação
Apresentação da 23ª edição da revista Temas & Matizes
Elenita Conegero Pastor Manchope
1-3
PDF (Português (Brasil))
Dossiê: Desafios da Formação Docente na Universidade Pública
Considerations Concerning the use of New Technologies and Teaching Professional Training
Patricia Ferreira Bianchini Borges
4-21
PDF (Português (Brasil))
Gedu – University Teaching Study group: an experience of pedagogical formation in higher education
Wanda Terezinha Pacheco dos Santos, Marcio Luiz Bernardim, Márcio André Martins
22-33
PDF (Português (Brasil))
Update of the Work "Pedagogy of the Oprimido" in the Context Of The Curricular Reforms and the Practices of Teachers of Sociology
Angela Maria de Sousa Lima, Angélica Lyra de Araújo, Claudiney José de Sousa
34-57
PDF (Português (Brasil))
PIBID and teacher formation
Renata Cristina de Lacerda Cintra Batista do Nascimento, Vera Maquêa
58-75
PDF (Português (Brasil))
Innovation of teacher formation: dilemmas and trends
Nara Lúcia Perondi Fortes, Angela Popovici Berbare, Maria Fátima de Melo Toledo, Alindacir Maria Dalla Vecchia Grassi
76-99
PDF (Português (Brasil))
Continued teacher training: challenges of teaching practices in face of Digital Information and Communication Technologies
Maria Cláudia Maquêa Rocha Mattia, Vera Maquêa
100-112
PDF (Português (Brasil))
Propositions for a continued training policy for children education in the Mato Grosso context
Rinalda Bezerra Carlos, Domingo Pimienta Barquín, Cleide Aparecida Ferreira da Silva Gusmão
113-126
PDF (Português (Brasil))
Large-scale evaluation and BNCC: strategies to managerialism in education
Marijane Zanotto, Simone Sandri
127-143
PDF (Português (Brasil))
Keywords
Language
English
Español (España)
Français (Canada)
Português (Brasil)
Most Read
A educação infantil no contexto das discussões da Base Nacional Comum Curricular
12137
PARTICULARIDADES DA “QUESTÃO SOCIAL” NO BRASIL: Elementos para o debate
11229
Algumas representações de ciência na BNCC – Base Nacional Comum Curricular: área de Ciências da Natureza
9202
A meritocracia na educação escolar brasileira
7423
Avaliação em larga escala e BNCC: estratégias para o gerencialismo na educação
2941
Representações da brasilidade:o corpo como símbolo para o modernismo e para o varguismo (1920-1945)
2935
O EVOLUCIONISMO COMO PRINCÍPIO ORGANIZADOR DA BIOLOGIA
2857
BIOPOLÍTICA Y GUBERNAMENTALIDAD
2799
Reforma do ensino médio e tendências para formação e/ou carreira docente
2385
O Brasil como potência regional e a importância estratégica da América do Sul na sua política exterior
2308