Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
Template
Avaliadores
Indexadores
Equipe Editorial
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 5, N. 10 (2010): Dossiê Educação Básica e Superior: Políticas de Gestão e Financiamento
Vol. 5, N. 10 (2010): Dossiê Educação Básica e Superior: Políticas de Gestão e Financiamento
Published:
14-02-2011
Páginas Iniciais
EDITORIAL
Andréa Barbosa Gouveia, Thais Moura, Luiz Fernando Reis
PDF (Português (Brasil))
Núcleo Temático: Educação Básica e Superior: Políticas de Gestão e Financiamento
THE EMANCIPATION OF POPULAR CLASSES AND ENDOGENOUS DEVELOPMENT IN VENEZUELA: STATE UNIVERSITIES INTO CITY UNIVERSITIES
Isneira Huerta, Gertrudis Ziritt, Lisandro Alvarado
PDF (Português (Brasil))
ANALYSIS OF THE EFFICIENCY OF STATE UNIVERSITIES IN ARGENTINA THROUGH NON-PARAMETRIC METHODS
Catalina Lucía Alberto, Claudia Carignano, Raúl Ercole
PDF (Português (Brasil))
THE CHANGE IN THE STATE UNIVERSITIES FROM THE UNDERGRADUATE POINT OF VIEW
Marcela Rebeca Contreras Loera, Jorge Ernesto Quintero Félix
PDF (Português (Brasil))
THE PROCESS OF SCIENTIFIC RESEARCH INTERPRETED BY THE SOCIOLOGY OF KNOWLEDGE
Silvia García Urrea, Nelly Meléndez Gómez
PDF (Português (Brasil))
THE SITUATION OF FEDERAL STATE INSTITUTIONS OF HIGHER EDUCATION
Marina Barbosa Pinto
PDF (Português (Brasil))
STUDENTS OF PUBLIC UNIVERSITIES OF THE STATE OF SAO PAULO: NEW CAMPUSES, OLD INEQUALITIES?
Gladys Beatriz Barreyro, Arlei Flausino Aureliano
PDF (Português (Brasil))
AN ANALYSIS OF THE EXPENSES OF MAINTENANCE AND DEVELOPMENT OF HIGHER EDUCATION REQUIÃO IN GOVERNMENT (2003-2006)
Gabriel de Abreu Gonçalves de Paiva, Luiz Fernando Reis
PDF (Português (Brasil))
EVALUATION, CAREER AND TEACHING WORK AT THE PUBLIC HIGH SCHOOL: WHERE ARE WE GOING TO?
Antônio de Pádua Bosi
PDF (Português (Brasil))
THE FORMATION AND ASSESSMENT OF SCHOOL PRINCIPALS WITHIN THE SPHERE OF THE PARTNERSHIP BETWEEN MUNICIPALITIES AND THE AYRTON SENNA INSTITUTE
Margarita Victoria Rodríguez, Maria Dilneia Espíndola Fernandes, Andrêssa Gomes de Rezende Alves, Jorismary Lescano Severino
PDF (Português (Brasil))
“PRINCIPAL´S SCHOOL” PROGRAM: PARANA STATE EXPERIENCE ANALYSIS
Ângelo Ricardo de Souza, Marilza Aparecida Pereira Teixeira
PDF (Português (Brasil))
DEMOCRATIC MANAGEMENT: CONNECTIONS IN THE CONTEXT OF THE BRAZILIAN PUBLIC SCHOOL
Paulo Gomes Lima, Cristiane Teruya de Melo Alca
PDF (Português (Brasil))
NATIONAL EDUCATION CONFERENCE 2010: PARTICIPATION AND DELIBERATION ON NEW ARENAS OF DISPUTE
Andréa Barbosa Gouveia
PDF (Português (Brasil))
Fundamentos da Educação
PEDAGOGY AND THE POST-MODERN SCENARIO: ON THE POSSIBILITIES TO KEEP ON EDUCATING
João Francisco Lopes de Lima
PDF (Português (Brasil))
EDUCATE FOR THE LIVING AND THE DYING
Ivete Iara Gois de Moraes, Indiara de Gois de Oliveira
PDF (Português (Brasil))
CONTRIBUTION OF THE THOUGHT OF MATURANA FOR THE EDUCATION
Elisabeth Rossetto
PDF (Português (Brasil))
Fundamentos Metodológicos
LITERACY AND DIGITAL DEMOCRACY: A THEORETICAL APPROACH BASED ON PROINFO
Tenaflae da Silva Lordêlo
PDF (Português (Brasil))
THE LAUGH IN THE CLASSROOM AND ITS IMPLICATIONS IN THE TEACHING-LEARNING PROCESS
Maria Angelica Santana, Carla Cristina de Queiros
PDF (Português (Brasil))
CONSTRUCTIVIST PERSPECTIVE EDUCATION FOR EARLY CHILDHOOD AND BASIC EDUCATION IN THE FIELD OF PHYSICAL EDUCATION
Rubens Rodrigues Lima, Elício Gomes Lima, Elvira Maria Gomes Barreto, Rosilene Rodrigues Lima
PDF (Português (Brasil))
Políticas Educacionais
KNOWLEDGE ABOUT INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY REVEALED BY TEACHERS OF PUBLIC EDUCATION
Andrea Carla Machado, Janete Alves Hammoud, Suzelei Faria Bello
PDF (Português (Brasil))
PERFORMANCE ANALYSIS IN ESSAYS OF STUDENTS BENEFITED AND NOT BENEFITED BY THE QUOTAS SYSTEM
Paula Kracker Francescon, Rosana Becker Fernandes
PDF (Português (Brasil))
NEW COURSE OF PEDAGOGY: NEW CHALLENGES OR OLD PROBLEMS?
Hyrla Aparecida Tucci Leal
PDF (Português (Brasil))
PUBLIC EDUCATION IN CASCAVEL/PR: CONSIDERATIONS ABOUT THE IMPLEMENTATION AND APPLICATION OF "FUNDEF" (1998-2000)
Lídia Maria Lopes, Roberto Antônio Deitos
PDF (Português (Brasil))
Resenhas
ENTRE AS IDEIAS PEDAGÓGICAS E AS PRÁTICAS EDUCACIONAIS
Diogo da Silva Roiz, Telma Faltz Valério
PDF (Português (Brasil))
Normas para Publicação
DIRETRIZES PARA AUTORES
Comissão Editorial
PDF (Português (Brasil))
Keywords
Language
English
Français (Canada)
Português (Brasil)
Español (España)
Italiano
Українська
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Most Read
A CONTAÇÃO DE HISTÓRIAS COMO ESTRATÉGIA PEDAGÓGICA NA EDUCAÇÃO INFANTIL E ENSINO FUNDAMENTAL
99319
A EXPRESSAO FACIAL É PARTE INTEGRANTE DA LÍNGUA DE SINAIS - LIBRAS COMO L2
17294
FILOSOFIA DA EDUCAÇÃO: IMPLICAÇÕES E IMPACTOS NA PEDAGOGIA
15264
EDUCAÇÃO DOS SURDOS: ESCOLA INCLUSIVA VERSUS ESCOLA BILÍNGUE
14471
A PEDAGOGIA COMO CIÊNCIA DA EDUCAÇÃO: REFLEXÕES EPISTEMOLÓGICAS E CONTRIBUIÇÕES NA FORMAÇÃO DOCENTE
13742
A ATUAÇÃO DA EQUIPE PEDAGÓGICA NA FORMAÇÃO CONTINUADA DO PROFESSOR EM SERVIÇO: A VISÃO DE PROFESSORES
13170
PENSAMENTO DE JOHN LOCKE SOBRE EDUCAÇÃO
12817
REUVEN FEUERSTEIN: “EXPERIÊNCIA DE APRENDIZAGEM MEDIADA: UM SALTO PARA A MODIFICABILIDADE COGNITIVA ESTRUTURAL”
10372
ENTRE AS IDEIAS PEDAGÓGICAS E AS PRÁTICAS EDUCACIONAIS
10354
INCLUSÃO E INTERAÇÃO: PESQUISA SOBRE ATUAÇÃO DO PROFESSOR DE EDUCAÇÃO ESPECIAL EM BIDOCÊNCIA
9789