Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
Template
Avaliadores
Indexadores
Equipe Editorial
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 6, N.12 (2011): Dossiê Políticas para Educação Superior e Formação de Professores
Vol. 6, N.12 (2011): Dossiê Políticas para Educação Superior e Formação de Professores
Published:
15-10-2011
Núcleo Temático: Políticas para Educação Superior e Formação de Professores
TENSIONES EN TORNO AL DISCURSO POLÍTICO SOBRE LA POLÍTICA DE DEMOCRATIZACIÓN DE LAS TECNOLOGÍAS DE LA INFORMACIÓN Y LA COMUNICACIÓN EN VENEZUELA
Silvia C. García, Jesús E. López
PDF (Português (Brasil))
THEORETICAL AND PRACTICAL ELEMENTS TO EDUCATIONAL ISSUES: CONSIDERATIONS ABOUT THE PEDAGOGY COURSE
Luzia Franco Duarte, Luiza Franco Duarte, Janaína Aparecida de Mattos Almeida
PDF (Português (Brasil))
ENGLISH TEACHER EDUCATION IN THE CONTEXT OF ENGLISH GLOBAL LANGUAGE
Rose Maria Belim Motter, Araci Hack Catapan
PDF (Português (Brasil))
NOTES ON THE EURPEAN HIGHER EDUCATION AREA THROUGH THE BOLOGNA PROCESS AND BRIEF REAMRKS ABOUT ITS POLITICAL AFFAIRS
Rogério Duarte Fernandes dos Passos, Elisabete Monteiro de Aguiar Pereira
PDF (Português (Brasil))
Policies for Professional Teacher Training: a new profile for the XXI century
Hellen Jaqueline Marques, Fabiano Antonio dos Santos
PDF (Português (Brasil))
POLICIES FOR EDUCATION AND TRAINING POLICY: OPPORTUNITIES AND CHALLENGES FOR THE COURSE PEDAGOGY
Renata Greco de Oliveira, Berenice Lurdes Borssoi, Maria Elly Herz Genro
PDF (Português (Brasil))
INNOVATION THROUGH EDUCATION EDUCATIONAL TUTORIAL
Rosilene Lagares
PDF (Português (Brasil))
O SENTIDO DOS FUNDAMENTOS PSICOSSOCIOCULTURAIS DA EDUCAÇÃO NA FORMAÇÃO DOCENTE PARA A QUALIDADE EDUCACIONAL
Rogério Paiva Castro
PDF (Português (Brasil))
SUPER CERTIFICATION AND EXPANSION:THE BRAZILIAN HIGHER EDUCATION AND THE DELETION EXTENDED OF PIERRE BOURDIEU
Cesar Mangolin de Barros
PDF (Português (Brasil))
THE WAYS FOR TEACHERS FORMATION: THE REFLECTION AS AN ELEMENT ESTRUTURADOR
Cleide Viotr Mussini Batista
PDF (Português (Brasil))
WHAT DO THE NATIONAL CURRICULAR GUIDELINES FOR LANGUAGE AND ARTS SAY ABOUT INTERCULTURAL AWARENESS IN ENGLISH TEACHER EDUCATION
Victor Ernesto Silveira
PDF (Português (Brasil))
INITIAL TEACHER TRAINING IN TYPE OF DISTANCE EDUCATION - EAD: THE CHALLENGE FOR THE PRESENCE OF ABSENCE
Elizabeth Maria Lopes Toledo
PDF (Português (Brasil))
FORMAÇÃO CONTINUADA DE DOCENTES DO ENSINO SUPERIOR:CONTRIBUIÇÕES PARA A PRÁTICA PEDAGÓGICA.
Sueli Petry da Luz, Yára Christina Cesário Pereira, Kátia Naomi Kuroshima, Marcos Luiz Pessati
PDF (Português (Brasil))
A INFÂNCIA E A FORMAÇÃO DE PROFISSIONAIS PARA A EDUCAÇÃO INFANTIL
Elenita Conegero Pastor Manchope, Lucyelle Cristina Pasqualotto
PDF (Português (Brasil))
O CURSO DE PEDAGOGIA DA UNIOESTE-CAMPUS DE CASCAVEL: HISTÓRIA DE SUAS REESTRUTURAÇÕES CURRICULARES
Maria Lidia Sica Szymanski, Carmen Célia B.Correia Bastos
PDF (Português (Brasil))
Fundamentos da Educação
TELLING OF HISTORIES AS PEDAGOGICAL STRATEGY IN THE INFANTILE EDUCATION And FUNDAMENTAL TEACHING
Linete Oliveira de Sousa, Andreza Dalla Bernardino
PDF (Português (Brasil))
DA ÉTICA DO DIÁLOGO À RESPOSTA ÉTICA A ALTERIDADE – POR UMA EDUCAÇÃO INTER-HUMANA
Marcos Alexandre Alves, Gomercindo Ghiggi
PDF (Português (Brasil))
CULTURAL DIVERSITY IN THE TRAINING OF TEACHERS IN TEACHING COURSES
Lidia Kadlubitski, Sérgio Rogério Azevedo Junqueira, Silvyelli Nichele do Nascimento
Políticas Educacionais
Educacional Policies in Public Higher Education in Frederico Westphalen - RS
Fabiana Regina da Silva
PDF (Português (Brasil))
EDUCATION FOR RELATIONS RACIAL-ETHNIC AND TEACHING OF HISTORY IN BASIC EDUCATION
Crislane Barbosa Azevedo
PDF (Português (Brasil))
OUTSIDE THE WALLS OF THE SCHOOL: PROCEEDINGS OF DROPOUT SCHOOL AND LOCAL CULTURES IN EDUCATION NIGHT.
Luciano Luz Gonzaga, Denise Rocha Corrêa Lannes
Fundamentos Metodológicos
A CRITICAL CONVERSATION AMONG THE TRADITIONAL METHODOLOGY OF TEACHING AND THE CONTEMPORARY CONCEPTIONS OF SOCIAL REPRESENTATION
Rogéria Pereira Fernandes Soares
THE SCHOOL IN CLOSE-UP: ONE PROPOSAL OF TEACHING FORMATION
Rafael Bianchi Silva, Zuleika Claro Piassa, Juliana Lopes Garcia, Josicler Andréia Mendonça Bernardo
FUNDAMENTOS TEÓRICO METODOLÓGICOS DA PRÁTICA DA LEITURA DAS DIRETRIZES CURRICULARES DA EDUCAÇÃO BÁSICA DO PARANÁ
Osmar Nascimento de Oliveira
Resenhas
OS CURRÍCULOS DO ENSINO FUNDAMENTAL PARA AS ESCOLAS BRASILEIRAS
Osmar Nascimento de Oliveira
Keywords
Language
English
Français (Canada)
Português (Brasil)
Español (España)
Italiano
Українська
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Most Read
A CONTAÇÃO DE HISTÓRIAS COMO ESTRATÉGIA PEDAGÓGICA NA EDUCAÇÃO INFANTIL E ENSINO FUNDAMENTAL
99321
A EXPRESSAO FACIAL É PARTE INTEGRANTE DA LÍNGUA DE SINAIS - LIBRAS COMO L2
17294
FILOSOFIA DA EDUCAÇÃO: IMPLICAÇÕES E IMPACTOS NA PEDAGOGIA
15277
EDUCAÇÃO DOS SURDOS: ESCOLA INCLUSIVA VERSUS ESCOLA BILÍNGUE
14471
A PEDAGOGIA COMO CIÊNCIA DA EDUCAÇÃO: REFLEXÕES EPISTEMOLÓGICAS E CONTRIBUIÇÕES NA FORMAÇÃO DOCENTE
13745
A ATUAÇÃO DA EQUIPE PEDAGÓGICA NA FORMAÇÃO CONTINUADA DO PROFESSOR EM SERVIÇO: A VISÃO DE PROFESSORES
13170
PENSAMENTO DE JOHN LOCKE SOBRE EDUCAÇÃO
12817
REUVEN FEUERSTEIN: “EXPERIÊNCIA DE APRENDIZAGEM MEDIADA: UM SALTO PARA A MODIFICABILIDADE COGNITIVA ESTRUTURAL”
10372
ENTRE AS IDEIAS PEDAGÓGICAS E AS PRÁTICAS EDUCACIONAIS
10354
INCLUSÃO E INTERAÇÃO: PESQUISA SOBRE ATUAÇÃO DO PROFESSOR DE EDUCAÇÃO ESPECIAL EM BIDOCÊNCIA
9789